26. februar 2010

Ich bin ein Berlinerbolle

Kommende uke skal vi til Berlin. Gleder meg utrolig mye!

Har brukt en del tid på å bestemme reisemål.

Det startet med New York. The one and only. Ingen over, ingen ved siden. Etter noen søk på flybilletter her og der ble det raskt utelukket. For dyrt, retten og sletten. Men vi har allerede bestemt at vi vil prøve å ta turen dit i september. Nå er det jo grisekaldt der uansett.

Så bar det inn på Norwegian sine sider. Nice var dyrt (vi har familie der, ellers hadde det ikke vært aktuelt på denne tiden av året i det hele tatt).

Deretter gikk turen til Hallingskeid, i hvert fall i teorien. Men toget var utsolgt! Og egentlig er jeg lei av ski. Vi har jo hatt mer snø enn på 92 år her i byen.

Reykjavik kom inn fra venstre som en het kandidat. Da måtte jeg inn igjen på SAS sine sider. Billig å dra dit, de er jo konken. Fant hotell og alt. Sjekket yr.no for å se på værutsiktene. Sendte mail til min fetter som var der nettopp for å få tips. Men vi hadde ikke helt tenning.

Men så skjedde det. Scrollet gjennom hele listen på Norwegian.no. Og der lyste det mot meg. Berlin. Blinke, blinke.

Det var full klaff. Love at first sight. På null komma svisj var billetter bestilt.

Så nå er det snart avreise. Må bare jobbe unna en del ting i helgen, så er det abfahren på Montag. Sehr gut!

1 kommentar:

  1. Dette blir veldig bra! Berlin er nok flott også utanfor kinosalane:) Likte meg veldig godt dei ca 6 timane eg var powerturist i byen i fjor. Good tur!

    SvarSlett