28. mars 2010

Påsketur eller ei?

Jeg lar et par ting jeg ikke har særlig makt over styre om det blir påsketur eller ei. Det ene er om det er ledige togbilletter. Det andre er om været er noenlunde. Jeg legger absolutt ikke ut på skitur i dårlig vær. Jeg er dårlig nok på ski i godt vær.

Dersom det blir påsketur, skal det være til området rundt Finse og Hallingskeid. Ut i fra togtider har jeg lyst å starte på Hallingskeid og gå til Finse. Men ut i fra stigning, tror jeg egentlig det er best å gå andre veien, altså starte på Finse.

Jeg har syklet fra Finse til Hallingskeid for noen år siden, men husker ikke særlig av stigningen. Vet at det basically er opp til Fagernut og ned på andre siden, uansett hvilken vei jeg kommer. Og Fagernut ligger nærmere Finse enn Hallingskeid. Får sjekke kartet nærmere!

Jeg har lyst å dra til Hallingskeid torsdag, og gå videre til Finse fredag. Kommer i så fall frem til Hallingskeid før kl 13 torsdag og har tid til en tur i nærområdet. Siden Hallingskeid ligger så nært toglinjen, kan jeg ha med masse godsaker i sekken. Det er tørrmat på hytten, men er jo kjekkere å kunne lage seg noe annet. Og kanskje ha med noe god drikke. Så blir jeg kvitt det meste av vekten i sekken første kvelden, og slipper å dra på det videre til Finse. Der er det jo betjent hytte og man må uansett kjøpe maten de selger der. Der er det sikkert mye folk, håper det er plass…

Får ringe Bergen Turlag i morgen og høre litt om løype og føre. Håper nå at det blir tur! Skal i hvert fall ikke stå på planleggingen.

1 kommentar:

  1. Trur det blir bra uansett retning:) Komme nysnø i fjellet no og ligg til rette for godt føre å detta i, det er eg oppteken av! Hugs smurning for kropp og ski, godis i sekken og gnagsårplaster. Då er mykje gjort! Good tur!

    SvarSlett