2. januar 2010

Medienes makt

I dag var jeg på nytt i Myrdalen, denne gang til fots. Det var påfallende mange mennesker der på ski i dag i forhold til sist jeg var der. Tok ingen bilder, for kameraet ble glemt på fest på nyttårsaften. "Hold bedre styr på tingene mine" føyes herved til på listen over nyttårsforsetter.

Det var altså merkbart flere folk på tur i området enn det har vært i det siste, så jeg tenkte at noe har skjedd. Kanskje folk har kommet hjem fra juleferie? Kanskje folk ikke har hatt fri i romjulen, i dag er det tross alt lørdag og flere har fri?

Vel hjemme fra en bitende kald tur til fots, leste jeg omsider dagens BT. Der fant jeg en helside om fine skiløyper i og rundt Bergen. Totland var på topp med 15 kilometer preparerte løyper. Myrdalen var også nevnt som et fint område. Aha, der har vi det, tenkte jeg.

Bestemte meg for å se om artikkelen også lå på nett, så jeg kunne legge den ut her. Da fant jeg i stedet en nettsak OM avisartikkelen - den handlet om at BTs oppslag hadde ført til totalt kaos langs Totlandsveien, fordi alle ville benytte de fine løypene på Totland - og sikkert også i Myrdalen. Det tar jeg som et tegn på at papiravisen står sterkt også i det nye tiåret - i hvert fall i starten av det... ;)

Her er saken som omtaler oppslaget som får skylden for dagens - og sikkert årets eneste - trafikkaos på Totland..!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar