3. januar 2010

Turer 2009

Jeg har etter hvert tenkt å skrive litt om turene jeg var på i 2009 (fjellturer og dess like). Så vidt jeg husker var jeg ikke på noen turer før april. "Tur før april" føres derfor opp på listen over nyttårsforsetter for 2010.

Dette er turene som vil bli beskrevet nærmere - i nærmeste fremtid:

1. Apriltur til Fivla
Påsketur til fjells i Sogn, i tåke og ruskevær. Med desto hyggeligere når vi kom oss i hus. Eller hytte.


2. Maitur til Finse, Flåm, Sogndal og Sognefjellet
Denne er beskrevet ganske utførlig fra før, så den hopper jeg nok galant over.

3. Julitur til Finse, Geiteryggen og Aurlandsdalen
Fortjener et nytt tilbakeblikk, selv om den også er nevnt her før.


4. Juliturné Norge rundt - eller i hvert fall deler av det
Turen til Nord-Norge som ble til noe ganske annet. Kanskje årets høydepunkt? Her nevnes i fleng: Trollveggen, Atlanterhavsvegen, Bremanger, Værlandet/Bulandet... og alt i mellom!


5. Septembertur til Hallingskeid, Kaldavass og Upsete
Årets utfordring, uten tvil. Stikkord: forferdelig vær, våte sko, ødelagt kne, tåke, stiv kuling, famling i stummende mørke, dårlig stemning, redningsaksjon, hyttekos, vin, stemningen stiger, nydelig vær og god stemning dagen etter... detaljer følger!


Tenker også å skrive litt om turer fra tidligere år som jeg synes fortjener litt oppmerksomhet. For eksempel Rallarvegen i nydelig høstvær. Men først skal jeg gjennom listen over. Trekker pusten og setter i gang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar